Prime Video, jako pierwszy serwis streamingowy, wdraża standard HDR10+ dostępny we wszystkich telewizorach Samsung UHD z 2017 roku.
Samsung Electronics i Amazon Prime Video poinformowały, że cała biblioteka treści HDR w serwisie Prime Video jest już dostępna w nowym otwartym standardzie HDR10+. Wykorzystuje on dynamiczne metadane, co przekłada się na wyższy kontrast i lepsze nasycenie kolorów. Oferta serwisu Prime Video obsługiwana przez standard HDR10+ obejmuje setki godzin treści, w tym oryginalne produkcje Amazon, takie jak „The Grand Tour”, „The Marvelous Mrs. Maisel”, „Jean-Claude Van Johnson”, „The Tick” i „The Man in the High Castle”, oraz setki licencjonowanych tytułów. Użytkownicy serwisu streamingowego Prime Video jako pierwsi mogą cieszyć się treścią w standardzie HDR10+. Jest on dostępny we wszystkich telewizorach Samsung UHD z 2017 roku, w tym w najwyższej serii QLED TV.
Technologia HDR10+ w serwisie Prime Video wykorzystuje dynamiczne metadane, dzięki którym telewizory o szerokim zakresie dynamiki (HDR) są w stanie na bieżąco regulować poziom jasności dla każdej sceny, a nawet każdej klatki. Zastosowanie zindywidualizowanego procesu „tone mapping” do każdej sceny pozwala czerpać niesamowite wrażenia z oglądania obrazów na ekranach telewizorów Samsung nowej generacji. Jakość ta przejawia się m.in. w lepszym odwzorowaniu szczegółów, jaśniejszych obszarach cieni oraz precyzyjnej reprodukcji kolorów. Dzięki wykorzystaniu procesu „tone mapping", który oparty jest na krzywej Beziera Amazon jest w stanie dostarczyć optymalną jakość obrazu na różnego rodzaju telewizorach.
„Chcemy, żeby użytkownicy Prime Video mogli cieszyć się obrazem najwyższej jakości, dlatego z wielką radością udostępniamy treści w standardzie HDR10+ klientom na całym świecie” – mówi Greg Hart, wiceprezes Prime Video. „Połączenie jakości obrazu w standardzie HDR10+ z nagradzanymi produkcjami Prime Video pozwoli widzom wejść w nową erę rozrywki”.
Wdrożenie technologii HDR10+ w serwisie Prime Video oraz program partnerski i certyfikacyjny uruchomiony w tym roku przez Samsung, 20th Century Fox i Panasonic świadczą o rozwoju i upowszechnieniu standardu HDR10+, a także o rosnącym zaangażowaniu na rzecz dostarczania najwyższej jakości obrazu HDR.
© 2024 InfoMarket