SWIPBOX

Rozkwit handlu internetowego

Rozkwit handlu

Handel internetowy rośnie w siłę, a wraz z nim postępują samonapędzająca się sprzedaż produktów oraz dynamiczny rozwój usług kurierskich. Prognozy przewidują niezachwianą korzyść z inwestycji w sklepy online, tym bardziej że z każdym kolejnym rokiem odnotowywane są wzrosty w zakresie wykorzystania Internetu do nabywania towarów.

Sprzedaż online dystansuje handel tradycyjny, ale trudno prognozować upadek sklepów stacjonarnych. Nadal dysponują one odpowiednimi narzędziami oraz zapleczem i konsekwentnie przyciągają konsumentów, którzy większość swojego czasu spędzają w Internecie. Tendencje zakupowe ewoluują, lecz nie wszystkie produkty cieszą się na tyle dużym popytem, aby generować sprzedaż wyłącznie w obszarze e-commerce. Z drugiej strony w samej Europie w ciągu kilkunastu ostatnich lat liczba kupujących online wzrosła około dwukrotnie. W przyszłym roku wartość handlu internetowego w Polsce ma wynieść 13 mld dolarów amerykańskich.

Ciekawy trend wskazują z kolei badania przeprowadzone przez Gemiusa. Wynika z nich, że 64 proc. osób realizujących zakupy w Internecie jest poniżej 34. roku życia. Konsumenci w sieci nie szukają już wyłącznie informacji, lecz równie chętnie nabywają produkty. Można zatem wywnioskować, że tradycyjną podróż do galerii handlowej stopniowo zastępuje chęć skorzystania z urządzenia z dostępem do sieci. Dynamika jest determinowana przez osoby wychowane w dobie Internetu. Wkraczają one w ścieżki zakupowe, a swoje ulubione produkty nabywają przez smartfon, który w e-handlu coraz skuteczniej zastępuje laptopa. Nie jest tajemnicą, że konsumenci doceniają wygodę realizacji zakupów w dowolnym miejscu oraz czasie. Ponadto chcą mieć dostęp do możliwie największej oferty produktowej, analizują ceny, a swoimi opiniami dzielą się z innymi użytkownikami rynku.

2020-03-30
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket