Największa kwartalna sprzedaż w historii po oficjalnym zamknięciu działu urządzeń mobilnych.
Spółka LG Electronics Inc. (LG) ogłosiła najwyższe przychody kwartalne w swojej historii, konsekwentnie zwiększając udział w rynku wysokiej klasy artykułów gospodarstwa domowego i elektroniki użytkowej poza Koreą Południową. Globalne skonsolidowane przychody w wysokości 17,11 bln KRW (15,26 mld USD) wzrosły o 48,4 proc. w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku. Zysk operacyjny w drugim kwartale 2021 r. wzrósł do 1,11 bln KRW (992,08 mln USD) – o 65,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spółka LG Home Entertainment zwiększyła swoje przychody do 4,04 bln KRW (3,60 mld USD) w drugim kwartale, co stanowi znaczący wzrost o 79,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny wzrósł do 333,50 mld KRW (297,35 mln USD), co oznacza wzrost o 216,4 proc. w ujęciu rok do roku, do czego przyczyniły się rosnąca popularność telewizorów LG OLED klasy premium oraz ożywienie na światowym rynku telewizorów, który w ubiegłym roku ucierpiał z powodu zamknięcia sklepów detalicznych. W związku z ciągłym wzrostem cen paneli telewizyjnych strategia firmy LG w zakresie rozrywki domowej będzie koncentrować się na rozwoju segmentu telewizorów premium oraz sprawnym zarządzaniu zapasami.
Spółka LG Home Appliance – Air Solution odnotowała w drugim kwartale przychody w wysokości 6,81 bln KRW (6,08 mld USD), co oznacza wzrost o 32,1 proc. względem drugiego kwartału ubiegłego roku. Zysk operacyjny wzrósł o 6,8 proc. w porównaniu z drugim kwartałem zeszłego roku, aż do 653,60 mld KRW (582,75 mln USD), głównie za sprawą zwiększonej sprzedaży na rynkach poza Koreą Południową oraz lepszemu zarządzaniu zasobami.
© 2024 InfoMarket