ACTION SA

Realizacja strategii rozwoju segmentów B2B i B2C

Realizacja strategii rozwoju segmentów

W minionym roku GK Action SA utrzymała marżę na wysokim poziomie 8,79 proc. Przychody w 2023 r. osiągnęły wartość 2 510 437 tys. zł, co oznacza wzrost o 143 481 tys. zł w stosunku do roku 2022, a zysk netto wyniósł 36 768 tys. zł względem 48 966 tys. zł z roku poprzedniego. To efekt wzrostu kosztów pracy, nakładów na marketing, rozwoju projektów e-commerce i wymagającej sytuacji rynkowej.

W 2023 r. spółka koncentrowała się na rozwoju projektów e-commerce B2C i B2B. W pierwszym obszarze zaowocowało to zakupem sklepu bron.pl z ponad 20-letnią historią na rynku. Poza tym systematycznie rosła sprzedaż oferty produktów w pozostałych sklepach internetowych Action SA i na marketplace’ach. Jeśli chodzi o segment e-commerce B2B w Polsce, to spółka skupiona była na rozwoju oferty produktów zaawansowanych i jej profilowanej ekspozycji na własnej platformie e-commerce B2B, czyli i-serwisie. Działalność ta wsparta była bogatą ofertą szkoleń specjalistycznych Action Business Center realizowanych w ramach programu #Actionszkoli dla odbiorców B2B.

Nasza firma znana jest z odważnych decyzji. Można powiedzieć, że w wielu aspektach jesteśmy pionierami rynku. Dzieje się tak dlatego, że nie chcemy być zakładnikami liczb. Chcemy oferować naszym klientom i partnerom biznesowym unikatową ofertę i korzyści ze współpracy z nami. Tę strategię opisujemy dziś hasłem, które brzmi „Zmieniamy handel w e-commerce”. I to cały czas napędza nas do pracy. Zatem konsekwentnie działamy w kierunku transformacji Action w kolejnych latach. To jest nasz długoterminowy cel – mówi Piotr Bieliński, prezes zarządu Action SA.

Action SA koncentrowała się w minionym roku również na rozwoju sprzedaży zagranicznej przez Action Global. Obecność działu eksportu na międzynarodowych targach branżowych, takich jak IFA, przełożyła się nie tylko na pozyskanie nowych klientów zagranicznych B2B, ale również na nowe europejskie kontrakty dla marki Actina, której sprzęt prezentowany był podczas targów.

Nasz biznes poza granicami Polski wiele nas uczy. Przede wszystkim pokazuje trendy, wzorce zachowań klienta, modele współpracy, a także daje informacje o technologiach wykorzystywanych przez klientów zagranicznych. Poza tym pokazuje, że dziś trzeba stawiać na technologiczny rozwój, co pozwoli nam dalej się rozwijać w Polsce i za granicą – dodaje Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action SA.

2024-06-01

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket