Tanio się... nie opłaca

Obecne trendy związane z lansowaniem jak najtańszych produktów i ich stałej wymiany to poważny błąd. Mówiąc dosadnie, to nie tylko handlowa, ale i konsumencka głupota. Tanio oznacza źle – i dla przedsiębiorcy, i dla rynku, i dla konsumenta. Oznacza obniżenie wszelkich standardów, gorszą jakość pracy i życia, gorsze urządzenia, większe zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa i ogromne koszty dla środowiska naturalnego. Przewrotnie – tanio się po prostu nie opłaca. Poza tym tanio to także miernie, niekomfortowo i mało funkcjonalnie.

Specjalizacja – rzecz niezmiernie istotna

W segmencie klimatyzatorów funkcjonuje w Polsce kilkanaście marek. Każda z nich oferuje od kilkunastu do kilkudziesięciu różnego typu modeli. Ciekawostką jest fakt, że znaczna część z nich dostarczana jest zaledwie przez kilku (góra kilkunastu) uznanych na świecie dostawców. Dlatego niezmiernie ważne jest wybieranie i polecanie marek uznanych na rynku, które mają doświadczenie, tradycję i za którymi stoją określone rozwiązania czy osiągnięcia. Należy unikać marek sezonowych, nieznanych bądź stworzonych z niskich pobudek handlowych, np. tylko „pod promocję”, tylko „do gazetki”, tylko na ograniczoną wyłączność. Sprawdzajmy, więc dokładnie doświadczenie marki, jej dokonania, politykę oraz aktualną ofertę. Ważne, aby odpowiedzieć sobie przy okazji na kilka kluczowych pytań:

  • kto jest faktycznym właścicielem marki?
  • jak długo marka istnieje i jakie ma doświadczenie?
  • czy istnieje w Polsce ofi cjalne jej przedstawicielstwo?
  • czy firma udziela gwarancji w ramach polskiego prawa?
  • jeśli sama nie produkuje, od kogo otrzymuje sprzęt?
  • jakie rozwiązania i systemy w nim wykorzystuje?
  • czy ma własną sieć serwisową?

2016-11-08
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket